Nog meer grote winkels en Rockaway Beach - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Rebecca - WaarBenJij.nu Nog meer grote winkels en Rockaway Beach - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Rebecca - WaarBenJij.nu

Nog meer grote winkels en Rockaway Beach

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

11 April 2010 | Nederland, Aarle-Rixtel

Zaterdag 6 Februari

Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan. In de namiddag zijn Kathelijn en ik naar Baby R’us en de Ikea geweest. Nou dat kan nog wel in ons rijtje van grote winkels. Baby R’us is echt een super grote baby winkel! Een soort baby warenhuis. Ze hebben er echt alles wat baby’s nodig hebben, een korte greep uit hun assortiment: autostoeltjes, kinderwagens, babywater, kleertjes en baby eten. Echt super veel en super groot! Daarna zijn we ook nog langs de Ikea gegaan, we moeten een dingetje voor in Loki’s bed kopen want hij steekt steeds zijn beentjes door de spijlen en dan blijft hij vast zitten. Hij is namelijk heel er gegroeit in de tijd dat ik hier ben, zowel in de lengte als in de breedte dus zijn beentjes passen er niet meer zo goed tussen:P. Nou ik moet zeggen dat het net was alsof ik eventjes in Nederland terug was. Het is precies hetzelfde als die bij ons in de buurt, even groot, dezelfde spullen en dezelfde vormgeving. We hebben ons gelukkig aan ons boodschappenlijstje kunnen houden en niet de hele winkel leeggekocht, ze hadden zulke leuke knuffels!

Zondag 7 Februari

Yeuh!! Nog een strand!
Vandaag zijn we naar Rockaway Beach geweest. Het was echt helemaal geweldig! s ‘Ochtends hebben we onze picknick klaargemaakt, met boterhammetjes, fruit en scones, die ik gisteren heb gemaakt. Toen we alles hadden zijn we op weg naar de auto gegaan.

We moesten best een eindje rijden, maar dat was het echt wel waard! Toen we aankwamen zag je echt super hoge golven, vooral heel mooi als ze dan op de rotsen botsen. Nadat we de auto hadden geparkeerd zijn we op weg gegaan. We wilden eigenlijk op het strand zitten zodat Loki lekker in het zand kon spelen maar helaas, dat plan ging niet door want het werd vloed en al het zand was nat:S Er bleef trouwens ook nog maar een heel klein streepje strand over, en als het nog verder vloed zou worden konden we er niet meer af, dus dat hebben we maar niet gedaan.

Als we niet op het strand kunnen dan willen we naar boven. Dat leek eerst ook niet zo makkelijk te zijn want we zagen alleen een paadje dat heel stijl omhoog ging, dat is niet zo handig met Loki, dus hebben we gezocht naar een ander pad. En die hebben we gevonden!!! We zijn over het fietspad om de berg heen gelopen en kwamen toen bij een paadje dat naar boven liep. Dus we gingen op weg naar boven, we moesten wel een beetje uitkijken want het was best modderig dus we moesten soms wel even van het pad afwijken, nou ja pad, dat was het niet echt, het was gewoon een beetje modderiger dan de rest. Het was best een zware klim, zo helemaal naar boven met als die spullen die we moesten sjouwen en de kleine grote man. Maar we zijn er gekomen! Jaja, we zijn boven op de berg geweest. Het was echt super mooi! De golven die tegen de berg aan sloegen en het super mooie uitzicht, echt helemaal geweldig! Heb ook een heleboel hele mooie foto’s gemaakt. Er stond een bordje dat we niet te dicht bij de rand mochten komen omdat de rand kon afbrokkelen, en dan zouden we in het water storten. Dit had ik eerst niet gezien dus ik ging vrolijk verder met foto;s maken tot Kathelijn dat opeens zij, dus toch maar even een paar stapjes terug gedaan. We hebben nog even lekker genoten van het uitzicht en zijn toen terug naar beneden gegaan. Halverwege onze trui even uitgedaan want het was toch wel erg warm zo in het zonnetje. Bijna beneden nog even gestopt om Loki eten te geven, wat hebben we toen een lol gehad! Kathelijn haalde het laatste beetje eten uit het dopje, maar de spuit zat nog best vol, en toen trok ze iets te hard en ging de bovenkant er dus uit, echt alles kwam eruit en alles zat onder! Heel grappig:P. Alles schoongemaakt en toen weer verder, op weg naar beneden.

Beneden aangekomen hebben we een plekje gezocht om te eten. We hebben nog even vanaf de parkeerplaats naar de surfers gekeken en zijn toen naar het strand gelopen. We dachten lekker op het strand te gaan zitten, maar helaas… Het werd vloed en dus konden we er niet blijven zitten anders waren we nat geworden. Dus zijn we op het grasveldje daar boven gaan kijken, daar was een bankje, dus zijn we daar lekker op gaan zitten. Loki sliep dus wij konden rustig van onze lunch, die uit scones met jam en een banaan bestond, beginnen. Tijdens het eten waren we echt heel erg geboeid aan het kijken naar de surfers en zwemmers. Er waren een paar surfers en 5 zwemmers. De surfers deden niet zoveel, blijkbaar waren de golven voor hen niet hoog genoeg, terwijl ze voor ons toch echt wel heel hoog waren. De zwemmers daarentegen waren heel druk, ze zwommen van de ene kant naar de andere kant en kwamen uiteindelijk een voor een het water uit. Alleen er miste een! (volgens ons) Er was er een niet uitgekomen, maar die konden we ook niet meer vinden in het water. En toen begon die man die met hem zwom ook nog met een andere man bezorgt te praten en uiteindelijk is hij weg gereden, maar volgens ons miste er toch echt nog iemand. Hij zal toch niet verdronken zijn?

Toen we klaar waren met eten werd Loki ook wakker, het was best wel fris geworden en hij had het heel erg koud, dus zijn we op weg naar de auto gegaan zodat hij lekker kon opwarmen op weg naar huis. Op de parkeerplaats nog even een paar mooie foto’s van de grote golven gemaakt en op weg naar huis. Home Sweet Home.